Αρχική Projects Σπουδαστών & Αποφοίτων ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

Προβολή του Project

..:: ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ LIVE ::.. ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

Ψηφίστε το Project

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

Προβολές

1195

βαθμοί

14

ψήφοι

4

3.5

Rate

αναρτήθηκε στις 8 Μαρτίου 2013 από

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

Έχουν ήδη περάσει δεκαετίες, απÏŒ τÏŒτε πού άρχισε να αποκαλύπτεται, η ύπαρξη κρυφÏŽν, υποσυνείδητων μηνυμάτων σε τραγούδια, έντυπα, κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Σε προÏŠÏŒντα δηλαδή μαζικής κατανάλωσης. Το περιεχÏŒμενο αυτÏŽν των κρυφÏŽν μηνυμάτων τα οποία στοχεύουν στο υποσυνείδητο, είναι κατά κανÏŒνα σκοτεινής φύσεως και έχουν την ιδιÏŒτητα να μην γίνονται αντιληπτά, την στιγμή που δρουν.

Η λέξη τραγούδι προέρχεται απÏŒ την φράση «Ωδή εις τον Τράγο», ÏŒπως και η λέξη Τραγωδία. Πράγματι η συντριπτική πλειοψηφία των μηνυμάτων αυτÏŽν είναι Ωδές εις τον Τράγο.

Υπάρχουν δύο κατηγορίες τέτοιων μηνυμάτων. Τα εσκεμμένα, αυτά δηλαδή που ανθρÏŽπινος δάκτυλος, κρυφά τοποθέτησε, τα οποία συναντÏŽνται συνήθως σε κινηματογραφικές / τηλεοπτικές παραγωγές, σε διαφημίσεις, έντυπα .κα. Και τα ακούσια, αυτά δηλαδή στα οποία ο άνθρωπος δημιούργησε εν αγνοία του ÏŒπου συναντÏŽνται κυρίως, σε τραγούδια. Και οι δύο αυτές κατηγορίες μηνυμάτων, έχουν σαν θεματολογία, την εξύμνηση σκοτεινÏŽν δυνάμεων/ οντοτήτων. Στην πρÏŽτη περίπτωση, ο άνθρωπος γίνετε συνειδητÏŒς συνεργάτης αυτÏŽν των δυνάμεων. Στη δε δεύτερη ο άνθρωπος γίνετε εν αγνοία του ÏŒργανο αυτÏŽν.


Yποσεινηδητα μηνυματα ειναι παντου!τα βλεπουμε στις διαφημησεις,στα κινουμενα σχεδια,στα εργα,στα παιχνιδια,περιοδικα κτλ,ξερετε τι προωθουν περισσοτερο απο καθε τι αλλο? σεξ, βια, και λεφτα!!

 

Πριν λίγα χρÏŒνια, στην Ελλάδα αποσύρθηκε απÏŒ την τηλεÏŒραση η διαφήμιση μιας πολύ γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας για τον εξής λÏŒγο: παρουσίαζε ένα μικρÏŒ κοριτσάκι να τρέχει προς τη μητέρα που ήταν έτοιμη να το αγκαλιάσει σφιχτά. Μετά απÏŒ την εξέταση του φιλμ ανακαλύφθηκε η ύπαρξη εμβÏŒλιμων καρέ ÏŒπου είχαν σκηνές πολέμου με νεκρούς και τραυματίες με πρÏŒσωπα παραμορφωμένα κτλ. Η «Επιτροπή Ελέγχου Διαφημίσεων» αποφάνθηκε πως τα παρεμβαλλÏŒμενα καρέ, δημιουργούσαν ένα αίσθημα ανασφάλειας και φÏŒβου στο θεατή, προκειμένου να νιÏŽσει την ανάγκη ασφάλισής του απÏŒ τη συγκεκριμένη ασφαλιστική εταιρεία.

Σήμερα που πλήθυναν τα μέσα επικοινωνίας, πύκνωσαν οι ιδέες και αυξήθηκαν τα κάθε λογής συμφέροντα, έχουμε κυριολεκτικά κατακλυσθεί απÏŒ ένα συρφετÏŒ μηνυμάτων για οτιδήποτε. Άλλα στοχεύουν την τσέπη μας και άλλα το πνεύμα μας. Απευθύνονται στην κάθε ηλικία, μα περισσÏŒτερο στη νεολαία. Για τη μετάδοσή τους χρησιμοποιούνται ÏŒλες οι μέθοδοι, κάθε επίτευγμα της τεχνικής. ΩστÏŒσο, η αποτελεσματικÏŒτητά τους είναι σχετική. Και αυτÏŒ γιατί απευθύνονται στο ενσυνείδητÏŒ μας οπÏŒτε ο καθένας μπορεί να τα σκεφθεί, να τα κριτικάρει, να τα ερευνήσει σε βάθος και στη συνέχεια να τα δεχθεί ή να τα απορρίψει, ανάλογα με το πÏŒσο σωστά, ενημερωμένος και πληροφορημένος, είναι αυτÏŒς. Βέβαια οι απληροφÏŒρητοι και οι μη σωστά σκεπτÏŒμενοι μπορούν να παρασυρθούν. Αλλά και αυτοί μετά το πάθημά τους, μπορούν να αλλάξουν στάση. Τις περισσÏŒτερες φορές τουλάχιστον…

ÎŒμως υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι ή εταιρίες που θέλουν οπωσδήποτε να πετύχουν το σκοπÏŒ τους. Θέλουν το μήνυμα τους να έχει το αποτέλεσμα που επιθυμούν πάση θυσία. ΑκÏŒμα και αν αυτÏŒ είναι σκοτεινÏŒ και φοβερÏŒ. Και επειδή είναι αδύνατο να επιτευχθεί ÏŒταν απευθύνονται στο ενσυνείδητÏŒ μας, σκέφτηκαν να απευθυνθούν στο υποσυνείδητÏŒ μας. Εκεί πια το αποτέλεσμα του μηνύματÏŒς τους θα είναι σίγουρο, βέβαιο και άμεσο. Πως ÏŒμως και με ποιο τρÏŒπο;

Τι είναι τα υποσυνείδητα μηνύματα;

Τα μηνύματα αυτά δεν είναι τίποτε άλλο, παρά μηνύματα που εκπέμπονται την ÏŽρα που «παίζεται» και ακούγεται ο δίσκος, η κασέτα ή η κινηματογραφική – τηλεοπτική ταινία, χωρίς να ακούγονται ή να βλέπονται συνειδητά, συλλαμβάνονται ÏŒμως και γίνονται αντιληπτά απÏŒ το υποσυνείδητο. Γιατί το μήνυμα που στέλνεται στον ακροατή ή θεατή χωρίς καν να το αντιληφθεί με τις αισθήσεις του άμεσα. ΟπÏŒτε η ενσυνείδητη γνÏŽση και θέλησή του μη διακρίνοντάς το δεν μπορεί να το αναλύσει, να το κρίνει έτσι ÏŽστε να το δεχθεί ή να το απορρίψει. ΩστÏŒσο αυτÏŒ έχει καταγραφεί μυστικά στο υποσυνείδητο, σαν σε κάποιο αρχείο στον υπολογιστή μας. Έτσι με αυτÏŒν τον τρÏŒπο, έχουμε σαφÏŽς παραβίαση της ελευθερίας, της λογικής, της συνείδησης και τέλος της ÏŒλης προσωπικÏŒτητας του ατÏŒμου. Είναι μια αθέμιτη μέθοδος με την οποία επιχειρείται και στο τέλος εύκολα κατορθÏŽνεται η λεγÏŒμενη πλύση εγκεφάλου, ÏŒπως θα διαπιστÏŽσουμε παρακάτω. Τα υποσυνείδητα μηνύματα μεταδίδονται με κάθε μέσο… ακουστικÏŒ, οπτικÏŒ ή και έντυπο ακÏŒμη.

Η ιστορία και η αποτελεσματικÏŒτητά τους

ΠροχωρÏŽντας θα δείξω την τεχνική παραγωγής ÏŒσο και της μετάδοσης υποσυνείδητων μηνυμάτων. Ανάλογα με το αν έχουμε ακουστικÏŒ, οπτικÏŒ ή έντυπο μέσο είναι διαφορετική η τεχνική και η δράση τους πάνω μας.

α) Ακουστικά μέσα: Δίσκοι, κασέτες κτλ. Στη περίπτωση αυτή για να μεταδοθούν τα υποσυνείδητα μηνύματα, οι φράσεις καταγράφονται αντίστροφα στο δίσκο, οπÏŒτε μπορούν να γίνουν αντιληπτές και απÏŒ τις αισθήσεις μας, ÏŒταν ο δίσκος κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση. Είναι σαν να χρησιμοποιούμε καθρέπτη για να διαβάσουμε λέξεις που είναι γραμμένες ανάποδα. Αυτή η μέθοδος είναι γνωστή ως «ανάστροφη κάλυψη». Έτσι ÏŒταν ο δίσκος παίζεται κανονικά, αυτÏŒ που αντιλαμβάνεται ο ακροατής με την ακοή του, είναι μÏŒνον το τραγούδι που υπάρχει στο δίσκο και το πολύ πολύ να ακούσει στο σημείο που υπάρχει το υποσυνείδητο μήνυμα κάποιους ακαταλαβίστικους ήχους, σαν γεμίσματα στον ήχο.

Για την καταγραφή των υποσυνείδητων μηνυμάτων στο δίσκο χρησιμοποιούνται οι εξής μέθοδοι:

Η πρÏŽτη αφορά την εγγραφή με πολύ χαμηλές συχνÏŒτητες. Έτσι εάν κάποιος δυναμÏŽσει την ένταση του στερεοφωνικού του, τÏŒτε το μήνυμα μπορεί να ακουστεί στο βάθος κάπως καθαρά.

Η δεύτερη είναι να εγγραφούν τα μηνύματα σ’ ένα κανάλι ήχου. Έτσι σε κάποιο κανάλι προστίθεται το υποσυνείδητο μήνυμα, και καλύπτεται, απÏŒ τη μουσική του άλλου καναλιού. ΧρησιμοποιÏŽντας το balance είναι δυνατÏŒ να απομονωθεί το μήνυμα.

Η τρίτη είναι αυτή με την οποία ηχογραφείται το μήνυμα πάνω στη μουσική, αλλά με τέτοιο τρÏŒπο, που να χρειάζεται να παιχτεί σε διαφορετική ταχύτητα απÏŒ αυτή που παίζεται ο δίσκος, για να ακουστεί κανονικά. Θα μπορούσε να γίνει έτσι αντιληπτÏŒ αν επιβραδύναμε με το δάχτυλÏŒ μας ή επιταχύναμε την κίνηση του πλατÏŒ του πικάπ.

Η τέταρτη μέθοδος είναι η ανάποδη ηχογράφηση που είναι και η πλέον χρησιμοποιούμενη. Το μήνυμα γράφεται σε μαγνητική ταινία. Παίζουμε αυτή την ταινία ανάποδα και την μεταγράφουμε σε μια άλλη, θα έχουμε έτοιμο το ανάποδο μήνυμα που θα μπορούμε να το προσθέσουμε σε οποιοδήποτε σημείο του τραγουδιού. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται -περισσÏŒτερο για εφέ- σε πλήθος τραγουδιÏŽν. Αναφέρω ως παράδειγμα το τραγούδι των Μπήτλς «Rain». Προς το τέλος του τραγουδιού, ακούγονται ακατάληπτοι στίχοι να τραγουδιούνται απÏŒ κάποια φωνή. Σ’ αυτÏŒ το σημείο αν ο δίσκος παιχτεί ανάστροφα, ακούγεται ο ΤζÏŽν Λένον να λέει κανονικά του στίχους του τραγουδιού. Το ίδιο συμβαίνει και στο τραγούδι «Ανατολίτισσα» της Πωλίνα.

Οι Μπήτλς είχαν δηλÏŽσει τÏŒτε, ÏŒτι η αντιστροφή αυτή έγινε εντελÏŽς τυχαία.

Τέλος πρέπει να αναφέρουμε ÏŒτι και ο ρυθμÏŒς μετάδοσης της μουσικής μπορεί να ασκήσει επίδραση υποσυνείδητη στην ύπαρξή μας. Ο ρυθμÏŒς, για παράδειγμα, της ροκ μουσικής επιδρά στον οργανισμÏŒ μας έτσι, που μπορεί να προκαλέσει αύξηση των καρδιακÏŽν παλμÏŽν και παράλληλα αύξηση του ποσοστού αδρεναλίνης στο αίμα.

Η τεχνική παραγωγής και μετάδοσής τους και η δράση τους πάνω μας

Άραγε πως είναι δυνατÏŒ να αντιμετωπιστούν κατά τρÏŒπο άμεσο και αποτελεσματικÏŒ; Κατά πρÏŽτον φαίνεται ÏŒτι δεν υπάρχει εύκολος τέτοιος τρÏŒπος. Γιατί δεν είναι εύκολο να ελεγχθεί τι ακούμε ή τι βλέπουμε απÏŒ τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τελικά δεν υπάρχει λύση; Ας μην πούμε ÏŒμως κάτι τέτοιο. Γιατί η δράση – αντίδρασή μας, μπορεί να χωριστεί σε 2 κατηγορίες: την ατομική και τη συλλογική – ομαδική.

Ας πάρουμε την πρÏŽτη: Να απορρίψουμε κάθε μουσικÏŒ είδος που περιέχει τέτοια υποσυνείδητα μηνύματα, αφού στραφούμε σε εκείνα τα είδη που τα διακρίνουν αποδεδειγμένα οι ανÏŽτεροι προσανατολισμοί και επιδιÏŽξεις, οι πνευματικές αξίες και στÏŒχοι. Αυτή μας η επιλογή αμέσως θα βάζει στην άκρη, την υποκουλτούρα, τα σκουπίδια, και τις απαξίες που λανσάρονται απÏŒ παντού.

ÎŒσον αφορά τη συλλογική / ομαδική θα πούμε τα εξής: ΠρÏŽτον, την άσκηση πίεσης για λήψη νομοθετικÏŽν μέτρων απÏŒ την πολιτεία, ÏŒπως έγινε στις ΗΠΑ και την ΕυρÏŽπη. ΑυτÏŒ θα περιγραφεί και αναλυτικÏŒτερα, στις επÏŒμενες γραμμές. Δεύτερον, το μποÏŠκοτάρισμα των δίσκων, που συνειδητά ή ασυνείδητα χρησιμοποιούν τέτοια μέσα. Πίσω απÏŒ ÏŒλα είναι το χρήμα, το κέρδος, η δÏŒξα, οι πωλήσεις. ÎŒταν αυτά θιγούν, να δείτε πως ÏŒλοι οι γνωστοί και άγνωστοι παράγοντες της μουσικής βιομηχανίας θα ελέγχουν πια την κάθε τους φράση, κανονικά και αντίστροφα, πριν ο δίσκος τους κυκλοφορήσει στην αγορά.

Πως αντιμετωπίζονται οι ως τÏŽρα ψηφισθέντες νÏŒμοι;

Ας δούμε λοιπÏŒν τι έχουν καταφέρει κάποιοι συνάνθρωποί μας σε άλλες χÏŽρες του κÏŒσμου σ’ αυτÏŒ το ζήτημα.

Σχετική έκθεση των Ηνωμένων ΕθνÏŽν γράφει μεταξύ άλλων:

«Η πρÏŒσληψη μηνυμάτων που απευθύνονται στο υποσυνείδητο είναι καταδικαστέα. Αποτελεί κατάφορη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων» και ακÏŒμη «η τροποποίηση ή ακÏŒμη και η διαγραφή μιας κουλτούρας είναι δυνατή μέσω των υποσυνείδητων μηνυμάτων».

Η Βουλή των αντιπροσÏŽπων των ΗΠΑ ψήφισε το 1982 νομοσχέδιο το οποίο υποχρεÏŽνει τις δισκογραφικές εταιρείες να αναφέρουν στα εξÏŽφυλλα των δίσκων τους, την ύπαρξη τέτοιων μηνυμάτων.

Το 1983 η γερουσία του Άρκανσο των ΗΠΑ ψήφισε παρÏŒμοιο νομοσχέδιο, το οποίο επιπλέον υποχρεÏŽνει τις εταιρείες να γράφουν στο εξÏŽφυλλο των δίσκων του, το περιεχÏŒμενο των υποσυνείδητων μηνυμάτων που περιέχουν.

Το Βέλγιο απαγÏŒρευσε εντελÏŽς ÏŒλη αυτή την τεχνολογία ως την πιο ύπουλη και επικίνδυνη εισβολή στην ιδιωτική ζωή, με τιμωρία πάνω απÏŒ 1 έτος φυλάκιση και πρÏŒστιμα πάνω απÏŒ 10.000 φράγκα.

Το ίδιο ισχύει και στη Μ. Βρετανία.

Αυτά συμβαίνουν σε μερικές χÏŽρες, γι’ αυτÏŒ ας προβληματιστούμε για το τι θα γίνει με εμάς. Ας σκεφτούμε πως βρισκÏŒμαστε πια στο κατÏŽφλι της εισβολής στο τελευταίο προπύργιο της ιδιωτικής ζωής του ατÏŒμου, που είναι το ίδιο πνεύμα και αυτές οι σκέψεις του.

Κυρίες και κύριοι, μετά απÏŒ ÏŒλα αυτά που διαβάσατε είμαι σίγουρος ÏŒτι έχετε κατανοήσει πλήρως ποιος είναι ο κίνδυνος, και που βρίσκεται η λύση του. Βρίσκεται στα χέρια ÏŒλων των ευαισθητοποιημένων ανθρÏŽπων του πλανήτη μας. Στα δικά σας χέρια.

Πρέπει να σας πω ÏŒτι νοιÏŽθω πολύ ευτυχής που μου δÏŒθηκε η ευκαιρία να μιλήσω γι’ αυτÏŒ το θέμα έστω και σε ένα σύνολο τÏŒσο λίγων ανθρÏŽπων και πιστεύω, ÏŒτι με ÏŒλα αυτά που είπα, άγγιξα την ευαίσθητη περιοχή της ψυχής σας, και αν ÏŒχι ÏŒλοι, οι περισσÏŒτεροι θα τα σκεφθείτε σοβαρά.

Δεν μπορεί να υπάρξει κοινωνία υγιής, αν δεν υπάρξει κάποιος έλεγχος ÏŒλων αυτÏŽν των πραγμάτων που αναφέραμε. Η εξουσία των υποσυνείδητων μηνυμάτων πρέπει να τεθεί ολοκληρωτικά στο φως της ημέρας. Γιατί στην πραγματικÏŒτητα οι εχθροί της κοινωνίας μας δεν έχουν παρά μικρή επίγνωση αυτής της εξουσίας των υποσυνείδητων μηνυμάτων. Μελλοντικά μπορεί να γίνει ακÏŒμη περισσÏŒτερο επικίνδυνο. ΤÏŽρα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε τον κίνδυνο και να υποβάλλουμε κάποιον έλεγχο με τα μέσα, τρÏŒπους που προανέφερα. Αυτά τα μέσα, οι τρÏŒποι, φαίνονται ως τα καλύτερα, ίσως, τα μÏŒνα δυνατά. ÎŒμως, ίσως κάποιοι άλλοι, μπορούν να κάνουν καλύτερες προτάσεις παρέμβασης απÏŒ αυτές που ήδη αναφέρθηκαν.

 

Τα βίντεο του Project


Πίσω